onsdag, november 19

Min stackars kropp..

Inget svar från Nordeken än.. men är ju långt kvar till datumet för in flyttningen än så.. Borde få höra något innan månadens slut iaf.. annars blir jag sur..! ;)
Men annars då.. Amanda är halvt invalid just nu.. hade brottningsträning med fotbollen igår.. hualien vad jag har ont överallt =P Eller ja, inte riktigt överallt.. magen och baksida lår har klarat sig.. =D iaf än så länge.. brukar alltid va' värst andra dagen.. iaf för mig =P Ska ta tag i min träning ordentligt när jag flyttar hem igen iaf ^^ tror jag ska skaffa mig ett gymkort efter nyår så man kan hålla igång ordentligt! =)
Fick post idag.. måste erkänna att jag tänkte lite elaka tankar först då jag trodde det var reklam och jag har satt upp en "ingen reklam tack!" skylt.. Men när jag tog upp det så såg jag att det var en tidning, studentliv, började bläddra lite granna.. och sedan såg jag något MYCKET intressant!
PLUGGA Poängbrist. Så säkrar du fortsatta studiemedel.
Måste säga att jag var grymt snabb med att hitta rätt sida och börja läsa..! Och enligt den här artikeln så har man ett år på sig att nå upp till poängen om man sökt studielån i ett år! Och gissa vad jag har gjort! Sökt lån i ett år! =D Woohoo! Men jaa.. allt är inte löst än.. ska ju byta ut mina 30hp till våren mot 30 andra hp.. Men får hoppas att det funkar ändå =) Och inte nog med det här.. så krävs det att man tar 45 av 60hp under den här tiden.. MEN.. om du söker studielån för första gången.. då behöver du bara ta 37,5hp under den här tiden! Fatta vad underbart det känns! =D Jag kommer nog klara mig! =D krävs bara att jag lyckas ta alla kommande poäng i uppgifterna vi har fått och kommer få..! =D Här kommer en lista på uppgifterna jag ska göra!
  • Omhemtenta, in fredag 21/11 5hp
  • Examinerande seminarie, tisdag 25/11 1hp
  • Hemtenta, in söndag 7/12 4hp
  • Grupparbete, 12/1 2hp
  • Hemtenta, in 16/1 3hp

Lyckas jag med dom hära så har jag 15hp till =) Har lyckats skrapat ihop 4hp än så länge =P hehe.. så lyckas jag med detta så har jag hela 19hp och det borde räcka ^^ Ni får hålla tummarna! =D

Men nu ska jag fortsätta skriva på min omhemtenta =) Måste få klar den tills på fredag! =)

/Amanda

1 kommentar: