måndag, januari 24

24/1-11


Det finns många vampyrserier som snurrar omkring överallt nu, och dom tre i topp borde vara som står här ovan, Vampire diaries, True Blood och Twilight. Jag har sett dom filmer/avsnitt som finns av alla dessa serier och dessutom läst de böcker som finns tillgängliga på svenska. Nu till frågan, vilken serie är bäst? Och är boken eller tv-serien/filmen bäst? Vad tycker ni?

Enligt mig så är den bästa av dessa tre serier i film/tv format True Blood. Kan ha att göra med att den är vuxnare och inte lika slipad i kanterna som dom andra är. Jag gillar dock dom andra serierna skarpt och längtar tills nästa avsnitt/film kommer ut. Den som tar hem andra platsen är Vampire diaries och den som tar sista platsen är då Twilight. Bra serier båda två men gillar dock Vampire Diaries bäst.
När det kommer till bäckerna så vinner Twilight utan minsta tvekan. Är nog den bästa serien jag har läst efter Harry Potter(jag är en potternörd, sorry, inget vinner över potter-böckerna). Otroligt välskrivna böcker som man lätt kan försvinna i. Jag gillar dom och skulle nog kunna läsa dom många gånger. Mellan True Blood och Vampire diaries är det ganska jämnt. Jag gillar båda böckerna, tror faktiskt inte att jag väljer någon utan dom utan det får bli oavgjort mellan dom. Jo, så får det bli.. det blir oavgjort mellan dom. Dock värda att läsa båda två!
Så nu ska vi se här.. 3p för en första plats, 2p för en andra plats och 1p för en tredje plats... då blir det..

1:a True Blood 3+2=5p
2:a Vampire diaries 2+2=4p
2:a Twilight 3+1=4p
Där har ni hur jag ser det iaf..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar