lördag, februari 2

Idag har varit en lång dag, och imorgon kommer bli en än längre dag.. och jag betvivlat att söndagen kommer gå mycket snabbar. Men idag har jag i alla fall hunnit med ett härligt benpass på gymmet, så arslet och benen har fått sitt även den här veckan.
Slängde ihop lite lunch till idag och imorgon, samt middag till idag innan jag pallrade mig till gymmet. Jobbade 15:00-22:30 idag så då är det bara till att gilla läget ;) Men något gott kom i alla fall från detta då jag kan slänga in två stycken recept här på bloggen sedan!

Imorgon väntar först gymmet, armarna står på schemat. Efter det blir det lite lunch och så innan det är dags att göra sig i ordning inför en av dom bästa kvällarna på året, dansmaran i Örnsköldsvik. Kommer bli en helt fantastisk kväll, det känner jag på mig! Dans mellan 19:00 och 03:00(plus minst 30min extranummer). Kalla mig galen, men jag älskart'! Enda nackdelen är att sömnen kommer få sin känga då jag ska upp och jobba 09:00-15:00 på söndag. Det för oss ju till söndagen, jobb, ridning och middag&mys hos föräldrarna väntar då. Sedan händer något så fantastiskt på måndag att jag åker till Strömsund och träffar min fina vän Emma, stannar där tills på onsdag. Måste erkänna att jag längtar tokigt, allt för längesedan vi umgicks.

Men här kommer recepten från dagens måltider iaf.

Kesoplättar 6st


250g keso
2 ägg
3msk grahamsmjöl

Blanda ihop ingredienserna och stek 6st plättar av smeten.
Servera med ex kvarg och hallon

Varje plätt inehåller: 78kcal 
(8g protein, 3g kolhydrater och 4g fett)

Väljer du att använda mini keso så är innehållet: 70kcal
(8g protein, 3g kolhydrater och 4g fett)





Grekisk pastasallad 2port

1dl Crème fraiche lätt
2dl fullkorns pasta, ex penne
5-6 bitar soltorkade tomater (hacka)
1/2 röd lök (strimlade)
10st oliver, svarta (skivade)
150g Apetina 10% (smula)
Salt & peppar

Koka pastan.
Smula ner osten i en bunke och blanda ner de övriga ingredienserna. Blanda sedan ner pastan. Salta och peppra efter smak.

Varje portion innehåller: 375kcal 
(23g protein, 30g kolhydrater, 18g fett)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar