lördag, februari 23

Ja, vad ska man säga..

Var ett tag sedan jag bloggade senast, och det har väl hänt en hel del. Har hunnit med lite fotbollsträning och några pass på gymmet, dock lite väl få pass men ändå. Skönt att hålla igång lite iaf :)
Har även hunnit med att säga upp mig på mitt nuvarande jobb och ska börja på ett nytt jobb redan på måndag. Känns spännande med en ny start och jag kan inte vara annat än nöjd med mina nya arbetstider. Kommer vara pass på 15-16h, men då kommer jag jobba 8-9 pass i månaden. Och det känns faktiskt sjukt skönt att vara tillbaka och jobba långa pass igen. Kommer funka bättre med gym och fotboll också, så kan inte klaga på något :D

Min syster har käkat bananpannkakor lite titt som tätt, så jag har blivit väldigt nyfiken på att pröva göra dem någon dag. Min syster använder sig av 1 banan, 2 ägg och kanel som smaksättning. Jag tyckte detta lät lite tråkigt så jag tillsatte 2msk grahamsmjöl och 1tsk bakpulver. Detta gör pannkakorna lite tjockare och mer matiga vilket jag gillar :) Min goa vän Karin gjorde sin egna lilla twist på detta recept och det ska jag också pröva något, hon bytte ut grahamsmjölet mot fiberhavregryn och tillsatte ingefära och lite honung som smaksättning. Jag äter i alla fall mina pannkisar med kvarg som jag blandat ner jordnötssmör i.

I'm getting stronger and I'm loving it!

Bananpannkakor

Bananpannkakor
1 banan
2 ägg
1tsk kanel
2msk grahamsmjöl
kanel 


För hela smeten:
339kcal 
18g protein
43g kolhydrater
12g fett

3 kommentarer:

  1. Mmmm så himla goda! Jag får ta och testa med grahamsmjöl någon dag också! Ååååh kvargen ska jag absolut ta och testa - jordnötssmör, I LOVE!!

    Tackar för detta underbara tips och inspiration gumman! :):):) En ny favoritfrukost!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra gumman ^^ Alltid roligt att kunna byta idéer med varandra ^^

      Radera
  2. Bra snygg:) är du singel//G....

    SvaraRadera