torsdag, juli 10

Är ett H-vete..

Något som jag verkligen hatar är att veta att jag ska upp tidigt. Okej, 06:30 är kanske inte så jätte tidigt för alla men för mig är det det. Jag är en nattmänniska.. Näe, men åter till problemet. Jag kan inte somna när jag vet att jag ska upp tidigt. Av någon anledning så funkar det f*n inte. "Blunda och sov" är det många som säger.. Älsklingen är expert på det, han lägger huvudet på kudden och blundar, sedan sover han. Så enkelt är det inte för mig.. jag måste lösa världens problem eller vänta ca 3h innan jag kan somna.. blir oftast det sistnämnda. Jag ligger i sängen pigg som en lärka och vrider och vänder på mig.. "nu blev kudden varm..", "näe nu är täcket också varm.." och "suck, nu blev ju kudden varm igen.." det är tankar som snurrar runt i mitt huvud när jag ska försöka sova..
Någon som har något eller några tips till mig som gör det enklare att somna?
Man ska kanske gå o lägga sig vid 21 tiden.. fast då lär man ju vakna vid 00:00 och vara pigg igen... näe.. ska nog fortsätta att gå och lägga mig vid 23 som vanligt.. =) Nu ska jag nog ta något att käka.. och sedan ska jag väl sova skulle jag tro.. jobb imorgon.. 11-23 =)
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar