tisdag, december 24

Att arbeta som personlig assistent...

Är något som jag vissa dagar trivs ypperligt med och andra dagar något jag bara vill spy på. Och det handlar allt som oftast inte om hen jag kobbar hos, utan om de otroligt obekväma tiderna man får jobba.. Har under mina 6-7år inom detta yrke(både som fast anställd och som vikarie) jobbat typ ALLA tider som går att jobba. Allt från 6h-pass till 24h-pass som blev 36h-pass el 48h-pass då någon blev sjuk. Och dessa timmar utspridda från tidiga morgon till sena kvällen, dag, kväll, natt och helg. 
Förr hade jag inget emot att jobba udda tider, långa pass och helger.. Fasen, jag var ju ledig många dagar i månaden då liksom.. Jobba 7-12 långpass i månaden och vara ledig 19-23dagar är väl kanon!? Ja, tills du inser att du jobbar när alla är ledig och är ledig när alla jobbar.. Damn! Det var dom vännerna det! Äh, inte riktigt så drastiskt.. Men när dom frågar för 10e gången om du vill hänga med på något och du säger nej för 10e gången, ja.. Då slutar dom faktiskt fråga tillslut.
Jag älskar mina vänner, men jag umgås knappt med dem.. Jag är ledig på veckorna och jobbar två av tre helger.. Kul tjej liksom!
Jag får mycket tid till mig själv.. Men Hey, till och med jag blir less på mitt sällskap. Skämt å sido. Jag ska erkänna att jag längtar efter ett 7-16 el 8-17 jobb.. Att vara ledig på kvällarna när alla andra är ledig.. Och vara ledig på helgerna.. I want that shit liksom!

Det är lite därför jag ska börja plugga nästa höst, min mor sa det en gång.. "Amanda, när du hittar något som du brinner för lika mycket som du gör för dansen, ja, då kan du börja plugga!" Jomen tjena tänkte jag, dansen som är mitt största intresse här i livet.. Det som typ ger mitt liv mening.. Ska jag hitta något som jag brinner lika mycket för!? Vad är oddsen på det liksom? Men vet ni vad..? I've found it! Flög som på ett bananskal in på det här med att vara vikarie på en grundskola.. Har alla åldrar och typ alla ämnen.. Och vet ni vad..? Jag skulle kunna vara där utan att få betalt för det, SÅ bra trivs jag där! Speciellt i åk6-9.. Så "Hej alla! Amanda ska bli lärare!". Tanken är att plugga gymnasielärare med inriktning på idrott och engelska, och detta ska jag plugga i Örebro! Äventyr here I come!

Men, idag är idag.. Och idag är det JULAFTON och vet ni något mer..? Jag jobbar 08:00-23:00... På julafton är inte detta det roligaste du kan göra ska jag erkänna!  Men nu börjar tiden springa ifrån mig så jag ska springa till bilen så jag inte blir sen.. Detta var en rivstart på mitt bloggande va.? Ska jag fortsätta tycker ni..?

Kisses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar