torsdag, oktober 7

Hockey vs fotboll


Åkte på att jobba ikväll, ska jobba extra under hockeyn. Låter inte så tokigt va? Och det gör det inte för mig heller, det är väldigt lättsamt och tiden går undan.. men nu till min lilla fundering..

Vad är tjusningen med hockey egentligen? Jag har iaf inte hittat den ännu.. Det är många som säger att det händer ju så mycket mer i hockey än i fotboll osv. Men jag kollar mycket hellre på fotboll än på hockey, och då lika gärna någon div 6 match live som en match från Premier Leaugetvn. En anledning till att man inte gillar en sport kan vara att man inte kan reglerna, men det kan jag vid det här laget. Och jag tycker fortfarande inte att det är roligt att kolla på hockey. Jag kan kolla på tv om det är VM eller EM. Visst går jag på hockey då och då.. Men då är det som idag, att det är med jobbet. Om det inte vore för mitt jobb så skulle jag nog inte kolla på hockey live någon gång..

Någon mer som känner som jag? Eller som kan motivera för hockeyn och kanske kan få mig att förstå vad tjusningen är?

XO Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar